We Meet in the Past Tense 우리는 과거형으로 만난다 (2018 - 2020)
ㅡ in the book of anthology: Why Was I Unable to Make Such Confessions (2021)
ㅡ partially exhibited in 《PHOTOGRAPHY BY ANY MEANS》 curated by Samantha Johnston(Executive Director and Curator of Colorado Photographic Center of Arts) and Rose Fredrick(Curator of PACE Center Gallery) at PACE Gallery, 2021
ㅡ an excerpt of the series were featured in PAPER Magazine 2020 Summer Issue
ㅡ featured over a 12-page spread in Be:lit Magazine 2020 Winter Issue
ㅡ featured in a 10-page spread in An Usual Magazine 11th Issue (2021)
ㅡ the image, Silence of doors, was featured in Monthly Photography Magazine 2020 September Issue
ㅡ the image, Home is everywhere and quite often nowhere, in the series was commissioned to be the cover of the book
The Bell Jar by the Pulitzer-Award-Winning author Sylvia Plath
ㅡ some of the photographs were featured in Fall Line Publisher's Insta Magazine page
* 이 시리즈는 두 개의 작업으로부터 시작되었다. 처음엔 시집 ≪우리 너무 절박해지지 말아요≫에 타국에서 생겨나는 다층적인 고립감과 단절의 감각이 활자 언어로 담겼다. 이후에, 그 활자 언어들은 사진 시리즈로 옮겨 갔다. 시리즈 ≪집은 어디에나 있고 자주 아무 데도 없다≫는 공간의 차원에서, 시리즈 ≪우리는 과거형으로 만난다≫는 시간의 차원에서 비슷한 감각을 탐구한 결과물이다. 활자에서 시각 언어로 변모했지만 모두 같은 앓음으로부터 태어난 다름 몸들이다. 네 해에 걸쳐 두 번이나 작업으로 발화된 후에도 외피만 바뀌었을 뿐, 그로부터 분절의 모습에 대한 고민은 이어지고 있다.